Home » D:News » Ultimul Boeing 747, aeronava-simbol al zborului comercial, a ieșit de pe linia de producție

Ultimul Boeing 747, aeronava-simbol al zborului comercial, a ieșit de pe linia de producție

Ultimul Boeing 747, aeronava-simbol al zborului comercial, a ieșit de pe linia de producție
Foto: Paul Weatherman/Boeing
Publicat: 12.12.2022

Începând cu 1967, Boeing 747 a fost simbolul zborului comercial timp de peste 50 de ani. Dar în prezent, ultimul astfel de avion a ieșit de pe linia de producție, marcând sfârșitul unei cariere ilustre.

Înainte de a fi livrat către Atlas Air la începutul anului 2023, ultimul 747 a părăsit fabrica companiei, a spus Boeing într-un comunicat de presă.

„Timp de mai bine de jumătate de secol, zeci de mii de angajați dedicați ai Boeing au proiectat și construit acest avion magnific care a schimbat cu adevărat lumea. Suntem mândri că acest avion va continua să zboare peste tot globul în anii următori”, a spus Kim Smith, vicepreședinte Boeing și director general al programelor 747 și 767.

Ultimul Boeing 747

Ultimul Boeing 747, învelit într-un strat de protecție verde, a fost parcat în interiorul uriașei unități de asamblare a Boeing din Everett, despre care corporația pretinde că este cea mai mare structură din lume în ceea ce privește volumul.

Structura a fost construită special pentru începerea producției de „jumbo jet” în 1967, scrie Interesting Engineering.

Înainte de plecarea ultimului 747, personalul Boeing și-a petrecut ultimele zile echilibrând trenurile de aterizare, perfecționând sistemele de manipulare a încărcăturii și finalizând interioarele.

O aeronavă ce stârnește nostalgie

Deoarece noile 747 vor continua să zboare timp de zeci de ani, sfârșitul fabricării lui 747 nu înseamnă că aeronava va dispărea complet de pe cer. Cu toate acestea, acum sunt mai puțin frecvente în flotele de afaceri. Înainte de epidemia de COVID-19, United și Delta și-au luat rămas bun de la ale lor, în timp ce Qantas și British Airways și-au pus 747-urile pe pauză în 2020, în timpul unei încetiniri a traficului global.

„A fost un avion grozav. Ne-a servit genial. Există multă nostalgie și dragoste pentru el, dar când privim spre viitor, vorbim despre aeronave moderne, mai multă eficiență și soluții mai durabile”, a declarat CEO-ul British Airways, Sean Doyle, în cadrul unui eveniment de pe Aeroportul Internațional John F. Kennedy desfășurat alături de partenerul American Airlines.

Istoria lui Boeing 747

Boeing 747, primul avion cu fuzelaj larg construit vreodată, a intrat în producție în 1967 și a fost produs în 1.574 de exemplare în decurs de 54 de ani.

În anii care au urmat primul său zbor comercial, în ianuarie 1970, 747 cu cocoașă a devenit unul dintre cele mai recunoscute avioane și a făcut ca călătoriile internaționale să fie mai accesibile. Pentru zilele lor, cele patru motoare puternice ale sale erau eficiente. Aeronava putea găzdui sute de pasageri simultan pentru călătorii pe distanțe lungi.

Avioanele uriașe au simplificat și transportul aerian de mărfuri pe tot globul, permițându-le companiilor să îndeplinească dorințele din ce în ce mai exigente ale consumatorilor pentru orice, de la brânză la gadgeturi.

Cea mai recentă și ultimă iterație, 747-8, este cea mai lungă aeronavă comercială folosită în prezent, măsurând puțin peste 76,2 metri. 747-8 parcurge  o distanță de aproximativ trei terenuri de fotbal în fiecare secundă în timpul unei călătorii.

La ce va fi folosit ultimul Boeing 747?

Ultimul Boeing 747-8 va servi drept avion de mărfuri și este ultima aeronavă din seria 747 care va mai fi produsă vreodată. Avionul poate transporta 10.699 de lingouri de aur solid sau aproximativ 19 milioane de mingi de ping-pong sau de golf datorită capacității sale de încărcare de 133,1 tone.

Pentru clienții din peste 150 de țări, Boeing, o corporație aerospațială lider la nivel mondial, dezvoltă, produce și repară avioane comerciale, bunuri de apărare și sisteme spațiale. Corporația, un important exportator din Statele Unite, folosește abilitățile unei rețele globale extinse de furnizori pentru a spori oportunitățile economice, sustenabilitatea și impactul asupra comunității, transmite Boeing.

„Echipa diversă a Boeing este angajată să inoveze pentru viitor, să conducă cu sustenabilitate și să cultive o cultură bazată pe valorile de bază ale companiei în ceea ce privește siguranța, calitatea și integritatea”, adaugă ei.

Vă recomandăm să citiți și:

Hotelul de Gheață din Munții Făgăraș revine după doi ani de pauză

Austria a anunțat o taxă excepțională pentru companiile energetice

Vântul crizei a început să bată puternic în buzunarele europenilor

Rusia susține că Ucraina a executat prizonieri de război

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Copiii neandethalieni ar fi colecționat fosile la fel cum cei de azi colecționează abțibilduri
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Iată cum o simplă cană cu ceai poate deveni un detector de particule!
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
Pentru prima dată în istorie, astronomii au fotografiat îndeaproape o stea din afara galaxiei Calea Lactee
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
(P) Când au început să se ofere cadourile pentru Crăciun?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
De ce ne curge nasul de la mâncarea picantă?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Sunt alimentele fermentate bune pentru intestine sau doar delicioase?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Test de cultură generală. Cum sunt stabilite cursurile valutare?
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Boomurile sonice ale rachetei Starship sunt atât de puternice încât ar putea deteriora structurile de la sol
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Măsuri de securitate sporite la Machu Picchu după ce o femeie a împrăștiat cenușă umană în aer
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare şi până la 50 de ani nu a părăsit niciodată localitatea natală
Povestea desprinsă din cărţi a îndrăgitului Petre Ispirescu. Nu a făcut niciun an de şcoală, a fost la închisoare ...
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
În ciuda amenințărilor globale, Marea Britanie renunță la nave de război, elicoptere și drone
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
Un raport al Congresului SUA avertizează: China este acum o „ameninţare semnificativă”
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
„Ciclon bombă” în nord-vestul Statelor Unite! Sute de mii de oameni au rămas fără curent
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
Elon Musk și Donald Trump au asistat împreună la o nouă lansare Starship
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
India vrea să construiască o stație spațială care orbitează Luna până în 2040
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
Un fenomen meteo bizar ar putea explica de ce fabricile declanșează ninsori
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman
„Fluierul morții” al aztecilor are un efect ciudat asupra creierului uman
Sportivii au o memorie de lucru mult mai bună decât oamenii sedentari, arată cercetătorii
Sportivii au o memorie de lucru mult mai bună decât oamenii sedentari, arată cercetătorii